wczesne wspomaganie rozwoju

Wczesne wspomaganie rozwoju ma na celu pobudzenie ruchowe, poznawcze i emocjonalne dziecka, u którego stwierdzono niepełnosprawność. Im wcześniej zostanie postawiona diagnoza i podejmie się działania stymulujące i wspomagające rozwój dziecka, tym lepsze rokowania i szansa na dobre funkcjonowanie. Terapia prowadzona w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dostosowana jest do wieku i potrzeb danego dziecka. Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju skierowane są do dzieci:

– z niepełnosprawnością ruchową, w tym z mózgowym porażeniem dziecięcym,
– z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
– z zaburzeniami neurorozwojowymi,
– z opóźnionym, nieharmonijnym rozwojem psychoruchowym,
– z niepełnosprawnością intelektualną,
– z wadami genetycznymi,
– z zaburzeniami w komunikowaniu się,
– z zaburzeniami sfery emocjonalno-społecznej.

 

Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju:

W skład Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju wchodzą specjaliści posiadający profesjonalne przygotowanie do pracy z dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:

 

1. Pedagog – oligofrenopedagog, specjalista wczesnego wspomagania oraz edukacji i terapii dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju.

2. Logopeda – specjalista zajmujący się przede wszystkim terapią mowy u dzieci i osób niemówiących oraz terapią karmienia u dzieci i osób z zaburzeniami jedzenia.

3. Psycholog – specjalista psychologii klinicznej posiadający przygotowanie pedagogiczne.

4. Fizjoterapeuta – specjalista w zakresie terapii ruchowej.

 

Zadania Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju:

– Wieloprofilowa diagnoza funkcjonowania dziecka na podstawie wywiadu z rodzicami, obserwacji funkcjonowania dziecka, oceny rozwoju emocjonalno-społecznego i psychomotorycznego.

– Ustalenie kierunków i harmonogramu działań w zakresie wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością i wsparcia jego rodziny.

– Opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka, z uwzględnieniem działań wspierających rodzinę.

– Ewaluacja skuteczności pomocy udzielonej dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w indywidualnym programie wczesnego wspomagania oraz planowanie dalszych działań w zakresie wczesnego wspomagania.

 

Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju:

Zajęcia są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka. Metody i treści zajęć dobierane są indywidualnie. Uwzględniane są preferencje dziecka, jego zainteresowania oraz ulubione formy aktywności. Praca terapeutów omawiana jest z rodzicami. Zajęcia prowadzone są w formie zajęć indywidualnych z dzieckiem i jego rodziną w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu. Terminy i zakres zajęć ustala zespół wczesnego wspomagania rozwoju.

 

Dlaczego warto przyjść do nas?

1. Posiadamy wyszkoloną kadrę specjalistów mających doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami.

2. Terapeuci pracują z dziećmi i ich rodzinami różnorodnymi, nowoczesnymi metodami nauczania i terapii.

3. Przedszkole dysponuje środkami dydaktycznymi i sprzętem niezbędnymi do prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju.

4. Opracowujemy Indywidualny Program Terapeutyczny dla każdego dziecka.

5. Oferujemy wsparcie dla rodziców i opiekunów dziecka. Rodzice otrzymują szczegółowe informacje o stymulacji rozwoju dziecka i postępach w terapii. Przechodzą instruktaż dotyczący form pracy z dzieckiem. Otrzymują pomoc w przystosowaniu domu i otoczenia do potrzeb dziecka.

 

Wymagane dokumenty:

1)  Opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydana przez Zespół Orzekający z poradni psychologiczno – pedagogicznej.

2) Wniosek (plik do pobrania poniżej)

3) Oświadczenie (plik do pobrania poniżej)

Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju są BEZPŁATNE!

PLIKI DO POBRANIA